.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نمایندگان درتعطیلات چه وعده‌هایی دادند؟

خبرگزاری دانشجو ؛ تعطیلات دوهفته ای مجلس نیز به فرصتی برای امتحان آستانه صبر مردم تبدیل شده است.

از یک طرف وضعیت اقتصادی کشور و از طرفی دیگر وعده های نمایندگان در اجرای برخی امور که قرار است بعد از تعطیلات انجام شود.   اما لفظ بعد از تعطیلات نیز خود دارای بحث و بررسی است،چند روز یا ماه بعد از تعطیلات؟ و کدام یک از تعطیلات؟   تنوع این وعده ها به قدری زیاد است که گاهی متعجب می مانیم  وکلایمان که تازه میز وکالت را بدست آورده اند و به قول خودشان هنوز در مسائل کارشناسی ورود پیدا نکرده اند چگونه در ایام پس از تعطیلات در کنار دستور جلساتی کمیسیون ها که خود اعلام کردند قصد دارند به این حجم از اقدامات وعده داده شده که تعدادی از آنان را در ادامه می خوانیم جامه عمل بپوشانند:   دیدار با رئیس جمهور جهت رسیدگی به اوضاع اقتصادی کشور   حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و برخوار با اشاره به دیدار نمایندگان با احمدی نژاد اظهار داشت: با توجه به مشکل گرانی اقلام ضروری مردم اعم از خوراک، پوشاک و غیره، تعدادی از نمایندگان قصد دارند تا در اولین روزهای بعد از تعطیلات مجلس طی دیداری با رئیس‌جمهور به بررسی این مشکلات بپردازند.   اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اول مرداد انتخاب می‌شوند   حمیدرضا فولاد‌گر  اظهار داشت: در اولین جلسه صحن علنی پس از تعطیلات مجلس 15 نفر از اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 انتخاب خواهند شد. 
 
پیگیری استیضاح وزیر کار   حسین دهدشتی با اعلام این مطلب، گفت: برای به جریان انداختن دوباره استیضاح کنندگان وزیر کار منتظر تصویب اعتبارنامه احمد توکلی بودیم که با توجه به اینکه این منتخب تهران،‌ رسما نماینده شد، استیضاح شیخ‌الاسلامی را پیگیری خواهیم کرد.   تقدیم طرح بستن تنگه هرمز به  هیات رییسه مجلس
 
حقیقت پور نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: بهارستان پس از پایان تعطیلات دوهفته ای خود به طرح انسداد تنگه هرمز رسیدگی خواهد کرد.   طرح اصلاح سیستم بانکی در کمیسیون اقتصادی مجلس   محمد رجایی نماینده مردم گناباد و بجستان در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی مجلس پس از تعطیلات تابستانی طرح اصلاح سیستم بانکی را در دستور کار خود قرار خواهد داد که ساده‌سازی عقود اسلامی و تغییر در ساختار سیستم بانکی از موارد مورد بررسی در این طرح خواهد بود.    حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون اقتصادی جهت بررسی وضعیت گرانی‌ها   سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بعد از تعطیلات مجلس، وزیر صنعت، معدن و تجارت را به این کمیسیون فرا می‌خوانیم تا درباره گرانی‌ها توضیح دهد.   بررسی بیمه‌کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی   ضرغام صادقی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به طرح نمایندگان برای افزایش چتر حمایتی بیمه کارگران ساختمانی گفت:‌بعد از تعطیلات این موضوع در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت.
  تعيين هيئت رييسه فراكسيون زنان   فاطمه رهبر اظهار كرد: فراكسيون زنان از ابتداي مجلس نهم تاكنون حدود چهار جلسه تشكيل داده است كه انتخاب هيات‌رييسه‌ي آن پس از تعطيلات مجلس برگزار مي‌شود.   تعیین اعضا و هیئت رئیسه فراکسیون پرستاران   نعمت الله منوچهری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اعضا و هیئت رئیسه فراکسیون پرستاران پس از تعطیلات مجلس مشخص می‌شوند.
 
بررسي تحريم ناوگان نفتکش ايران در کميسيون انرژي   ابراهیم کارخانه دار عضو كميسيون انرژي گفت: پس از پايان تعطيلات مجلس به اقدام جديد دولت آمريكا در خصوص تحريم ناوگان نفتکش ايران رسيدگي و تدابير لازم اتخاذ مي‌شود.   تعیین تركيب هيئت رئيسه فراكسيون بيداري اسلامي  
عباس مقتدايي خوراسگاني نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برگزاري نشست مقدماتي اعضاي هيئت موسس فراكسيون بيداري اسلامي گفت: در اولين هفته كاري مجلس در آينده نزديك، فراكسيون بيداري اسلامي با حضور تمام اعضاي موسس و نمايندگان عضو تشكيل خواهد شد.   آغاز بکار عملياتي فراکسيون تعديل گراني   عبدالكريم رجبي عضو كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به پيشنهاد تشكيل فراکسيوني در مجلس براي مهار  تورم در كشور، اظهار داشت: فراكسيون تعديل گراني  در مجلس در حال شكل گيري است، اعضا آن مشخص شده اند ولي كار عملياتي آن بعداز تعطيلات تابستاني مجلس آغاز مي شود.     حضور فرهاد دانشجو در مجلس جهت بررسی ماجرای آکسفورد   حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش،گفت: بررسی ابهامات واحد آکسفورد دانشگاه آزاد بعد از تعطیلات تابستانی مجلس با حضور فرهاد دانشجو صورت خواهد گرفت.   تشکیل مجمع عمومي فراكسيون مقابله با گرد و غبار   ناصر سوداني با اشاره به اعلام آمادگي 40 نفر از نمايندگان براي عضويت در فراكسيون مقابله با گرد و غبار،گفت كه اين فراكسيون هنوز تشكيل جلسه نداده و جلسه مجمع عمومي آن بعد از تعطيلات برگزار مي‌شود.
 
بررسی وضعیت اشتغال   محمدحسین فرهنگی طی گفتگویی از حضور شیخ‌الاسلام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در اولین جلسه بعد از تعطیلات مجلس (مورخ اول مرداد ماه) خبر داد.   تشکیل جلسه مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان   حجت الاسلام سید احمد سالک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در خصوص تعیین هیئت رئیسه و رئیس این فراکسیون گفت: بعد از تعطیلات مجلس، شورای عمومی فراکسیون اصولگرایان تشکیل جلسه می دهد تا رئیس و هیئت رئیسه انتخاب شوند.   بررسی «راه‌های فروش نفت» در کمیسیون انرژی مجلس
 
مهدی موسوی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: اعضای کمیسیون انرژی مجلس بعد از تعطیلات در اولین جلسه خود راه‌های فروش نفت را به طور تخصصی مورد بررسی قرار می‌دهند.
 
اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اول مرداد انتخاب می‌شوند   حمیدرضا فولاد‌گر اظهار داشت: در اولین جلسه صحن علنی پس از تعطیلات مجلس 15 نفر از اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 انتخاب خواهند شد.
 
بررسي ساير مواد طرح انتزاع پس از تعطيلات تابستاني مجلس   حبيب برومند داش قاپو عضو کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي گفت: تنها يک ماده از طرح انتزاع وظايف بازرگاني کشاورزي از وزارت صنعت، معدن و تجارت به تصويب رسيده و ساير مواد آن پس از تعطيلات تابستاني مجلس بررسي مي شود.   اما با این حال باید دید که این نمایندگان تا چه حد به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای که تنها زمان را برای رسیدگی به اوضاع کشور از بین می برد چه مقدار در حل مشکلات اساسی و ایجاد رفاه و آسایش و عمل به اصلی ترین برنامه های ذکر شده اقدام می کنند.
 
در انتهای این سوال مطرح است که آیا نمایندگان به مطرح کردن تمامی این وعده ها در صحن علنی و کمیسیون مربوطه می رسند یا اینکه برخی از این وعده ها تنها برای گفتن «ما بیکار نیستیم» بوده است.
استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.